Ja, jag föredrar sommar och värme. Iallafall när jag är ledig 😎

Glömde stänga av alarmet 7.30 så det var lika bra att gå upp. Efter lite kaffe så gick jag ut och vattnade, tänkte att det är bättre att blöta jorden nu innan temperaturen har stigit för mycket. Redan klockan 9 var det 23 grader. Härligt!!

Mannen fixade med sina bin och sedan tog vi rast med hemkokt rabarbersaft. Sedan kom han på att han inte gjort rent honungsslungan

En centrifug för att få ur honung ur ramarna. Ramarna är där bina samlar honung bla

Efter det var det dax för rast igen men nu är temperaturen upp mot 29-30 grader så vi gick in i kylan 🥶 ”bara” 24 grader inne då luftvärmepumpen står på cool. Så skönt även om jag älskar värmen.

Men när jag höll mej inne så fixade jag lite tillbehör till kvällens middag, som kommer att vara vildsvin. 🐗 Japp, från den ena som sköts förra veckan.

Har ju sått rädisor och måste hitta på något att göra med dem förutom att bara äta eller ha i sallad så jag picklar dem med rabarber. Kan nog bli gott.

Tunt skurna. Provade med mandolin men har ingen bra sådan för den är lite ”lös” så skivorna blir för tjocka.

Kokar 3dl vatten, 2dl socker och 1dl ättiksprit. Så kallad 1-2-3 lag.

Ner med allt i burk med lock, och så får det stå. Egentligen blir den säkert bäst imorgon men…

Om Kaffe

Dricker mycket kaffe och njuter! Kaffet ska vara nymalt, nybryggt och svart.

Hej! Lämna gärna en kommentar eller hälsning!!